Rabu, Mei 07, 2008

Usaha dan Ketekunan


Orang berjaya akan berusaha mencari jalan untuk berjaya. Orang yang gagal pula akan berusaha untuk mencari alasan! Sebetulnya, kalau hendak seribu daya, kalau tak hendak seribu dalih.


Kalau berhadapan sesuatu situasi, cara setiap orang mengatasinya pasti berbeza. Tahap kesabaran setiap orang juga tidak sama. Adakah orang2 berjaya itu memiliki "something special" yang tidak dimiliki oleh orang2 biasa? Sebenarnya dalaman mereka sama jua dengan orang biasa.

Mereka juga bernafas udara yang sama, punya rasa letih, punya rasa jemu, tapi yang membezakan orang biasa dengan mereka ialah keazaman mereka yang tinggi dan juga kepercayaan mereka terhadap apa yang mereka perjuangkan. Mereka bayar apa2 harga yang perlu dibayar. 


Kalau tak dipecahkan ruyung manakan dapat sagunya. 

Berikan masa pada benda yang anda mahu berjaya. Masa adalah satu benda yang mahal. Sesetengah kita tak sanggup beri masa. Masa itulah sebenarnya yang mahal. Ada yang nak kaya sekelip mata jadi itulah ramai yang beli loteri dan sebagainya. Tapi ramai yang nak jadi begitu, nak kaya cepat, yang untung pastinya tauke loteri itu! 

Ambil contoh mudah, nak faham sesuatu kena dalami dan kena beri masa, berapa banyak masa yang kita sanggup beri untuk pelaburan kepada diri dengan membaca contohnya? 

Fikirlah.

Penulis ialah seorang dealer syarikat emas Public Gold kod PG00073921

Foto saya
Saya ialah seorang dealer berdaftar Public Gold sejak September 2016. Dalam blog ini saya menulis nota kehidupan peribadi. Selain itu, saya berkongsi kebaikan Public Gold. Public Gold cuma salah satu jenama syarikat menjual emas. Harga setiap syarikat emas adalah sedikit berbeza-beza antara syarikat emas kerana faktor tersendiri. Saya bukanlah penganalisis professional, namun saya memberikan input berkaitan Public Gold secara jujur kerana saya sendiri melabur dengan emas Public Gold. Data dalam blog ini untuk saya meneliti sendiri perkembangan diri saya dalam kehidupan sebagai seorang dealer emas Public Gold dan juga sebagai seorang insan yang cuba membaiki diri. Whatsapp saya 012-9108905 kalau ingin membeli emas Public Gold.
Budaya Public Gold ialah belajar dan terus belajar. Anda boleh follow FB Page Public Gold Internasional untuk mendapat maklumat terkini.