Jumaat, Mei 15, 2015

Broadband prepaid termurah di Malaysia



Adakah anda mencari internet broadband prepaid termurah? Di Malaysia kita ada banyak pilihan.  

Apakah syarikat yang memberikan data yang paling banyak dengan nilai wang anda? 



Dibawah ini saya quote dan unquote apa yang saya tulis lebih 2 tahun lepas iaitu pada 21 Februari 2013.

"Untuk pakej RM68 maxis anda diberi data sebanyak 3 Gigabyte.
Untuk pakej RM68 celcom anda diberi data sebanyak 4 Gigabyte.
Untuk pakej RM68 YES anda diberi data sebanyak 5 gigabyte.
Untuk pakej RM68 u-mobile anda dapat data sebanyak 6 Gigabyte.
Untuk isian RM50 Digi anda dapat data 300 mb sehari selama 50 hari.
TM streamyx Wifi - Serendah RM 110 sebulan data tanpa had pada kelajuan 1 Megabit per second
Wifi Kedai mamak- Free"

Fast forward ke hari ini, 15 May 2015, Maxis nampaknya ada membuat sedikit tawaran menarik melalui monster bytes promo
dimana ia mula menjual 1 Gigabyte pada harga RM 5. (untuk sehari) 
Jadi harga ini agak menarik kerana jika kita tengok harga prepaid biasa di senarai atas, 3 Gigabyte pun Maxis jual Rm68 iaitu sekitar RM22 lebih untuk 1 gigabyte.  

Jadi RM 5 untuk 1 Gigabyte (Maxis) tu kira tersangat murah, secara perbandingan. 

RM 5 kalau u mobile baru dapat 500 Megabyte, 
(500 Megabyte+500 Megabyte=1 Gigabyte)

so kiranya Maxis lebih memberikan data pada nilai RM5.
Melalui moster bytes promo juga Maxis menjual 2 Gigabytes data pada harga RM7, dimana ini bersamaan dengan RM3.50 untuk 1 Gigabyte data.

Pada pandangan saya 1 Giga dengan RM3.50 adalah broadband paling murah  di Malaysia setakat hari ini setakat yang saya tahu.
Tambah pula lagi signal Maxis memang power. So ini bukan nak up Maxis, sekadar berkongsi fakta sahaja ok. 

Kalau anda tahu broadband internet yang lebih murah sila berkongsi kerana kita semua pun mahu tahu juga.

Monster bytes dari Maxis ini adalah promosi terhad dari Maxis, jadi baik anda ambil peluang ini selagi promosi ini masih berjalan.

Buat masa ni saya kecewa dengan u mobile. Saya tak tahu apa masalah u mobile. Signal u mobile di kawasan saya (kajang) pun kini dah merosot dan tak laju macam dulu.  

Nota: Kadar harga broadband (prepaid) di atas tertakluk pada perubahan mengikut budi bicara setiap syarikat dan bakal berubah dari semasa ke semasa. 

Penulis ialah seorang dealer syarikat emas Public Gold kod PG00073921

Foto saya
Saya ialah seorang dealer berdaftar Public Gold sejak September 2016. Dalam blog ini saya menulis nota kehidupan peribadi. Selain itu, saya berkongsi kebaikan Public Gold. Public Gold cuma salah satu jenama syarikat menjual emas. Harga setiap syarikat emas adalah sedikit berbeza-beza antara syarikat emas kerana faktor tersendiri. Saya bukanlah penganalisis professional, namun saya memberikan input berkaitan Public Gold secara jujur kerana saya sendiri melabur dengan emas Public Gold. Data dalam blog ini untuk saya meneliti sendiri perkembangan diri saya dalam kehidupan sebagai seorang dealer emas Public Gold dan juga sebagai seorang insan yang cuba membaiki diri. Whatsapp saya 012-9108905 kalau ingin membeli emas Public Gold.
Budaya Public Gold ialah belajar dan terus belajar. Anda boleh follow FB Page Public Gold Internasional untuk mendapat maklumat terkini.