Sabtu, Mei 21, 2016

Baju idaman


Bila aku check masuk Nuffnang pagi ini, seperti dijangka tiada duit masuk. Inilah nasib blogger ciput seperti aku. Pendapatan tak menentu, sekejap ada sekejap tak ada. Jumlah terkumpul pun belum cecah RM 35. Belum cukup pun nak beli baju idaman aku.

Untuk informasi anda, duit Nuffnang kena kumpul sehingga melebihi jumlah RM 50 baru boleh claim. Jadi entah berapa bulan lagi baru aku dapat claim aku pun tak tahu. Betapalah susah dan payah untuk mencari makan dengan menulis blog.

Baju idaman aku bukanlah mahal pun, cuma RM 39 jer pun. Campur pos jadi semua RM 45. Itu pun aku terpaksa tangguhkan dulu hasrat itu sebab yalah, sebab duit belum cukup. Bertahun-tahun bekerja keras, dan belum capai target.

Itu pun kerajaan bercadang nak kenakan cukai pada pendapatan secara online. Aku cuma berharap kerajaan akan lebih bertimbang rasa terhadap rakyatnya.

Sepatutnya hari ni aku ada game di Bangi, piala ADUN Bangi. Tapi aku menarik diri dan duduk di rumah sahaja sebagai menghormati kematian Makcik sebelah isteri aku. Arwah pergi semalam iaitu pada jam 1 petang jumaat.

Al-fatihah.

Penulis ialah seorang dealer syarikat emas Public Gold kod PG00073921

Foto saya
Saya ialah seorang dealer berdaftar Public Gold sejak September 2016. Dalam blog ini saya menulis nota kehidupan peribadi. Selain itu, saya berkongsi kebaikan Public Gold. Public Gold cuma salah satu jenama syarikat menjual emas. Harga setiap syarikat emas adalah sedikit berbeza-beza antara syarikat emas kerana faktor tersendiri. Saya bukanlah penganalisis professional, namun saya memberikan input berkaitan Public Gold secara jujur kerana saya sendiri melabur dengan emas Public Gold. Data dalam blog ini untuk saya meneliti sendiri perkembangan diri saya dalam kehidupan sebagai seorang dealer emas Public Gold dan juga sebagai seorang insan yang cuba membaiki diri. Whatsapp saya 012-9108905 kalau ingin membeli emas Public Gold.
Budaya Public Gold ialah belajar dan terus belajar. Anda boleh follow FB Page Public Gold Internasional untuk mendapat maklumat terkini.