Khamis, Mei 30, 2019

Kelebihan Akaun Emas GAP Public Gold


Produk Public Gold yang paling bagus untuk anda yang mahu melabur emas tetapi mempunyai kekangan dari segi modal, ialah dengan membuka akaun emas GAP. Akaun emas GAP ni lebih kurang sama macam akaun deposit bank, cuma baki anda di update dalam bentuk gram emas. Anda boleh keluarkan duit sama ada dalam bentuk tunai atau boleh keluarkan dalam bentuk emas fizikal, tertakluk kepada baki simpanan anda dengan syarat baki minima mestilah 1 gram. 

Anda boleh membuka akaun dengan modal minima serendah Rm 100.  

Dengan adanya kemudahan akaun emas GAP ini, ia membolehkan lebih ramai orang awam memiliki emas 24 karat dengan lebih mudah. GAP ialah singkatan kepada Gold Accumulation Programme. 

Pemilik akaun diberi 2 pilihan. 
1. boleh keluarkan emas fizikal 24 karat LBMA 
2. simpan terus dalam unit gram emas sampai bila-bila (namakan pewaris).
3. boleh terus jual (tanpa perlu ambil emas fizikal) kalau rasa nak jual, terutama bila harga naik.
4. harga GAP adalah bersandarkan harga "spot" emas sedunia.

Tiada upah simpan dikenakan selagi anda belum keluarkan emas daripada akaun anda. 

Boleh jual balik emas fizikal atau tanpa fizikal. Boleh beli top up gram secara online. 

Dengan adanya akaun GAP, anda ibarat berada di barisan depan untuk melakukan transaksi emas, tidak kira jual atau beli. Anda berada di barisan hadapan untuk bertindak bila berlaku perubahan besar pada harga emas dunia.

Boleh keluarkan emas fizikal dengan berat yang anda pilih sendiri, terdapat pelbagai saiz yang boleh dikeluarkan dari serendah 1 gram sehingga paling berat 1000 gram (sekilo), tertakluk kepada baki gram anda.

Kadar minimum untuk membuka akaun GAP cuma serendah rm100.

Syarat yang dikenakan untuk kekal aktif cuma anda perlu tinggalkan baki minima 1 gram sebagai tanda aktif. 1 gram terakhir ini pun boleh dikeluarkan kalau anda sudah tidak mahu menyimpan melalui GAP.  

Cara buka: bank in kepada akaun public gold, nombor
5571 3923 8048 (Maybank). Simpan bukti resit (kalau guna ATM) download resit transaksi kalau guna maybank2u.   


Hubungi dealer anda untuk dia register. Bila dah dapat password sementara, login dan tukar password sendiri, kemudian dah boleh buat sendiri. Boleh rujuk dealer anda bila ada persoalan.
Rujuk harga di laman rasmi Public Gold berikut 


www.publicgold.com.my

Ahmad Sadli Ibrahim 
Authorised Dealer Public Gold
PG00073921

www.wasap.my/60129108905

Penulis ialah seorang dealer syarikat emas Public Gold kod PG00073921

Foto saya
Saya ialah seorang dealer berdaftar Public Gold sejak September 2016. Dalam blog ini saya menulis nota kehidupan peribadi. Selain itu, saya berkongsi kebaikan Public Gold. Public Gold cuma salah satu jenama syarikat menjual emas. Harga setiap syarikat emas adalah sedikit berbeza-beza antara syarikat emas kerana faktor tersendiri. Saya bukanlah penganalisis professional, namun saya memberikan input berkaitan Public Gold secara jujur kerana saya sendiri melabur dengan emas Public Gold. Data dalam blog ini untuk saya meneliti sendiri perkembangan diri saya dalam kehidupan sebagai seorang dealer emas Public Gold dan juga sebagai seorang insan yang cuba membaiki diri. Whatsapp saya 012-9108905 kalau ingin membeli emas Public Gold.
Budaya Public Gold ialah belajar dan terus belajar. Anda boleh follow FB Page Public Gold Internasional untuk mendapat maklumat terkini.