Selasa, Februari 12, 2019

Membeli emas secara online


Membeli emas secara online kini sudah tidak mustahil lagi. Banyak website yang sudah menyediakan perkhidmatan ini. Walau bagaimanapun, ada beberapa perkara yang anda perlu ambil kira. Saya akan kongsikan tip tip sekiranya anda mahu membeli emas secara online agar pembelian anda berjalan baik dan memuaskan hati.

Pertama sekali cari laman web yang sudah dipercayai ramai. Laman web yang menipu biasanya akan tutup selepas beberapa ketika kerana ramai orang sudah hilang kepercayaan maka mereka sudah tidak akan kembali lagi membeli. Dalam kes ini PG Mall adalah salah satu laman yang benar kerana ia adalah anak syarikat Public Gold. Public Gold pula telah menjalankan perniagaan emas sejak 2008 lagi dan kini sudah menjangkau tahun ke 10 dalam bisness yang sama.

Buat belian secara skala kecil dahulu. Ini paling mudah. Jangan terus membeli barangan yang mahal kalau anda belum pasti kesahihan sesuatu laman web. Contohnya kalau beli emas janganlah sampai beli yang berharga 2k. Di PG Mall ada jual cincin yang berharga 200 lebih sahaja. Anda boleh cuba beli barangan emas yang kecil ini terlebih dahulu.

Bertanya pada yang pakar. Dalam hidup ini kita bukan tahu semua perkara. Maka bertanya adalah sesuatu yang tinggi nilainya. Tak perlu malu untuk bertanya.

Dalam hal ini, saya yang merekomen laman PG Mall kerana saya sendiri adalah dealer syarikat Public Gold, iaitu parent company kepada PG Mall. Saya pertaruhkan kredibiliti saya sendiri sekiranya saya merekomenkan laman web yang menipu kepada anda. Duit boleh dicari tapi kalau orang hilang kepercayaan kepada anda, sampai mati pun anda akan tetap tidak akan diberi kepercayaan lagi walau untuk duit sekupang, apatah lagi sejuta.

Guna naluri anda sendiri. Laman web PG Mall sangat presentable dan cantik. Anda lihat dan anda nilaikan sendiri bagaimana laman web ini dibangunkan. Ia bukan dibuat sambil lewa atau secara melepaskan batuk di tangga. Ia sangat sistematik dengan ada sistem bayaran dan bank bank yang memberi kepercayaan kepada laman web ini.

Insuran kepada emas yang anda beli. Faktor kehilangan untuk emas atau apa saja barang yang anda beli akan pasti tetap ada walau dari lama web mana sekalipun anda membeli. Sebab itulah anda kena pastikan ada insuran pada barang kemas yang anda mahu beli. Di PG Mall pembelian emas anda adalah dilindingi oleh insurans. Maka ini akan memberikan ketenangan minda kepada anda.

Selamat membeli emas secara online. Untuk register sila klik gambar. 

bit.ly/RegisterPGmallfree

Register FREE saja. Kalau beli barang baru kena cas, ok.  

   


Penulis ialah seorang dealer syarikat emas Public Gold kod PG00073921

Foto saya
Saya ialah seorang dealer berdaftar Public Gold sejak September 2016. Dalam blog ini saya menulis nota kehidupan peribadi. Selain itu, saya berkongsi kebaikan Public Gold. Public Gold cuma salah satu jenama syarikat menjual emas. Harga setiap syarikat emas adalah sedikit berbeza-beza antara syarikat emas kerana faktor tersendiri. Saya bukanlah penganalisis professional, namun saya memberikan input berkaitan Public Gold secara jujur kerana saya sendiri melabur dengan emas Public Gold. Data dalam blog ini untuk saya meneliti sendiri perkembangan diri saya dalam kehidupan sebagai seorang dealer emas Public Gold dan juga sebagai seorang insan yang cuba membaiki diri. Whatsapp saya 012-9108905 kalau ingin membeli emas Public Gold.
Budaya Public Gold ialah belajar dan terus belajar. Anda boleh follow FB Page Public Gold Internasional untuk mendapat maklumat terkini.