Selasa, April 26, 2016

Hari gaji


Ini ialah kisah benar, tapi cerita sini habis sini jelah ya. Hari ini ialah hari aku dapat gaji. Sekitar pukul 12 tengah hari aku cucuk belum masuk. Dekat pukul 3 petang aku cucuk baru ada.

Serius, bila aku cucuk nak tengok baki duit yang aku ada dan bila aku nampak jumlahnya kau tahu apa yang aku rasa? Serius aku rasa diri ini sangat bangsat.

Maaflah kalau ayat ini sedikit kasar. Aku teringat kata-kata Perdana Menteri. Kata beliau kalau UMNO kalah melayu akan jadi bangsa yang terbangsat. Apa maksud kata-kata PM itu aku pun sukar nak faham.

Hari ni walaupun hari gaji tapi masak aku dibuatnya sebab duit habis digunakan untuk repair kereta dah RM500. Bayar pulak kad kredit RM400.

Nampaknya aku terpaksalah menulis untuk mendapatkan duit tambahan untuk menampung kehidupan bulan May yang bakal mendatang ini.

Aku harap dapat menulis setiap hari dengan penuh kerajinan dan juga dapat berjimat cermat dengan sedikit duit gaji aku yang masih berbaki ini.

Oh ya korang nak tahu ke berapa gaji aku? Serius nak tahu?

Gaji aku hasil menulis blog ialah 7 sen sehari. Serius. Itu jer yang aku boleh bagi tahu. Gaji aku sebagai juruteknik GMi pula adalah rahsia kerajaan. Kalau aku bagi tahu aku boleh kena tangkap tau, maklumlah kerajaan ada akta rahsia rasmi.

Akhir kata, walau banyak atau sikit gaji anda, bersyukurlah dan jangan lupa memberikan sedikit kepada anak-anak yatim. Rezeki ada di mana-mana, kalau anda berusaha inshaAllah ada. Kerja biarlah ikhlas dan hati biarlah lapang.




Penulis ialah seorang dealer syarikat emas Public Gold kod PG00073921

Foto saya
Saya ialah seorang dealer berdaftar Public Gold sejak September 2016. Dalam blog ini saya menulis nota kehidupan peribadi. Selain itu, saya berkongsi kebaikan Public Gold. Public Gold cuma salah satu jenama syarikat menjual emas. Harga setiap syarikat emas adalah sedikit berbeza-beza antara syarikat emas kerana faktor tersendiri. Saya bukanlah penganalisis professional, namun saya memberikan input berkaitan Public Gold secara jujur kerana saya sendiri melabur dengan emas Public Gold. Data dalam blog ini untuk saya meneliti sendiri perkembangan diri saya dalam kehidupan sebagai seorang dealer emas Public Gold dan juga sebagai seorang insan yang cuba membaiki diri. Whatsapp saya 012-9108905 kalau ingin membeli emas Public Gold.
Budaya Public Gold ialah belajar dan terus belajar. Anda boleh follow FB Page Public Gold Internasional untuk mendapat maklumat terkini.